Afspraak maken

Home > Inwoners > Afspraak maken

Afspraak maken

Het gemeentehuis is alleen op afspraak geopend. Ook na het versoepelen van de corona maatregelen blijven we op afspraak werken. Met het op afspraak werken verbeteren we onze dienstverlening. Een medewerker verwacht u op het afgesproken tijdstip. Zo bent u snel aan de beurt en kunnen wij u beter voorbereid helpen.

Online afspraak maken

U kunt online een afspraak maken voor bijvoorbeeld:

  • Aanvraag of afhalen rijbewijs, paspoort of id-kaart
  • Aangifte van geboorte
  • Aangifte van verhuizing
  • Aangifte van overlijden
  • Aanvraag uittreksel burgerlijke stand of BRP
  • Aanvraag Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
  • Aanvraag gezondheidsverklaring voor een rijbewijs
  • Erkenning van kind
  • Informatie over huwelijk of geregistreerd partnerschap
  • De WOZ-waarde van uw woning/bedrijf (telefonisch, eventueel bezoek taxateur wordt vervolgafspraak)
  • Betaling van belastingen
  • Aanvraag kwijtschelding

Let op!

  • Wanneer u voor verschillende diensten komt kunt u deze in dezelfde afspraak aanvinken en inplannen.
  • Vergeet niet het juiste getal in te vullen bij 'aantal'. Want doet u bijvoorbeeld voor uzelf en twee gezinsleden een aanvraag? Vul dan bij 'aantal' het getal 3 in. Dan wordt automatisch meer tijd voor uw afspraak gereserveerd.

Online afspraak maken

Telefonisch of per e-mail afspraak maken

Lukt het niet om online een afspraak te maken? Dan kunt u dit ook telefonisch via (0522) 46 74 00 of per e-mail via gemeente@staphorst.nl doen. We zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.30 uur (op vrijdag tot 16.00 uur). Wanneer u ons belt, krijgt u een telefonisch keuzemenu.

Aanwezig melden

Om een wachtrij bij de receptie te voorkomen, kunt u zich bij aankomst aanwezig melden via uw smartphone en plaatsnemen in de ontvangstruimte. U hoeft zich dan niet aan te melden via de zuil of de receptie. U ontvangt de oproep voor de balie via uw smartphone. Heeft u telefonisch een afspraak gemaakt? Dan meldt u zich bij de receptioniste.

Digitaal waar dat kan

Wist u dat er steeds meer digitaal geregeld kan worden, zonder dat u hiervoor langs hoeft te komen in het gemeentehuis? Wij willen u vragen zoveel mogelijk online te regelen. Dit kan bijvoorbeeld voor: